Beyoncé heeft op Eerste Kerstavond voor het eerst haar album Cowboy Carter live ten gehore gebracht. Tijdens de rust van de Americanfootballwedstrijd Houston Texans-Baltimore Ravens gaf de zangeres volgens recensenten een spectaculaire show, die via Netflix te zien was.
The New York Times – geeft geen sterren
“Dit optreden van Beyoncé, dat tot in de puntjes is voorbereid, toont dat in haar versie van countrymuziek en de zuidelijke cultuur iedereen welkom is. De indrukwekkende productie, aangekondigd als de ‘Beyoncé Bowl’, leek zoveel mensen in dienst te hebben dat die kan concurreren met een grote film. De meeste van de dertien minuten stonden er tientallen muzikanten, dansers en feestgangers op het veld. Allemaal in sprankelend wit.”
“Beyoncé staat bekend als een sterke soloartieste, maar laat hier een versie van zichzelf zien die vrijgevig is en dit moment met anderen wil delen. Bij een cover van The Beatles’ Blackbird heeft ze de vier jonge zangeressen met wie ze het nummer voor haar album opnam naast zich staan. En Shaboozey krijgt in zijn eentje de camera op zich gericht bij Sweet Honey Buckiin’. Dochter Blue Ivy, die er met haar twaalf jaar heel volwassen uitziet (zoals ook te zien op de foto), leidt samen met haar moeder een dansgroep. Post Malones gezicht straalde steeds uit wat veel kijkers ook gedacht zullen hebben: wie anders dan Beyoncé zou dit zo kunnen doen?”

The Guardian – 4 sterren
“Een banner vertelt ons dat we midden in een ‘ho ho ho-down’ terecht zijn gekomen en we gaan over op Beyoncés versie van Jolene. Zelfs haar grootste fans vinden deze versie lastig, omdat het de hele dynamiek van het origineel van Dolly Parton verandert. Beyoncé heeft haar trots vooropgesteld en weigert te smeken of kwetsbaarheid te laten zien. Live, met de marcherende drumband en de brassgeluiden klinkt het fantastisch, maar er is maar zoveel wat je kunt doen met een stel lassotrucjes.”
“Aan het eind schiet het woord ‘Bang’ onder haar uit, alsof ze een cartoonpistool gebruikt. Die speelsheid, waarmee ze grapt over cowboys en ze zelfs ontmand, is wat sommige countryfans zo kwaad maakt op Beyoncé. Zij zien haar als niet meer dan een toerist in dit genre. Maar die speelsheid is wel wat haar liveshows zo heerlijk maakt.”

The Hollywood Reporter – geeft geen sterren
“Beyoncés optreden was zo elektrisch dat ze misschien wel heeft geholpen om de Americanfootballbond een nieuw popcultuurmoment te introduceren. De halftimeshow tijdens Kerstmis kan weleens net zo populair worden als de halftimeshow tijdens de Superbowl. En de timing van deze show is perfect: nu kunnen artiesten die hopen op een Grammy nog stemmen winnen. Beyoncé heeft de meeste nominaties op haar naam staan: ze maakt kans op tien prijzen.”